Merhaba Ailemiz ! Aslında 19-25 Ocak Haftası “Caniler ve Sapıkların Dünyasıyla Yüzleşme” konusu ele alınacaktı…Hikmet-i Hüda o hafta mektubunun yerine “Aynalara kızan, öğüt miskinden kaçan veya bayılanları ve mutluluk ağacına nasıl ulaşırız ?” konulu kısa kısa inciler toplamak görev oldu sepetimize J 27.01.2009 Salı

  AYNA, ÖĞÜT MİSKİ VE TILSIMLI MUTLULUK AĞACI

·                   Kör adam, ayna hediye ettiğin için sana teşekkür etmez!

        Bu yüzden,

        Sağırlar çarşısında gazel atma;

        Körler çarşısında ayna satma!

İmamlar, öğretmenler, yazarlar çoğu zaman arkadaşlarına ayna getirirler. Ayna gerçekleri yansıttığından kara lekeli kişiler, ayna hediye edeni sevmezler! Aslında kendi gerçeklerini inkar eder, nefret ederler! Tuhaf bir durum! Bu yüzden mahşerde, “Ağızlar mühürlenir, elleri konuşur, ayakları şahitlik eder insanoğlunun! “

 

·                   Bir kişiye öğüt miski fayda vermiyorsa, o kişi kötü kokulara alışmış demektir!     (Hz.Mevlana)

·                   Bana hatamı söyleyen adamdan Allah razı olsun! (Hz.Ali)

        Yanlışlıkları tespit ettiğinizde veya hataları söylediğinizde kaç kişi teşekkür etti ?

 

·                   Bugün çöle uğradım; Mecnunla konuştum! İnsanların kendini anlamadığından çöllerde gezdiğini söyledi!

Ayrıca dertli aşığa Leyla’yı vermediklerinden Leyla’ya ancak gönül kapısından geçince ulaşabileceğini anladığını söyledi.

·                   O sırada Leyla geçti. Bizi fark etmedi. Seslendim! Şöyle bir baktı. Gözlerinde yaşlar, avuçlarında serin sular yoktu. Bir kere baktığımda birden 1040 yaşında hissettim. Gökyüzü birden mucizevi şekilde bulutlandı. Tropik sıcak bir yağmur yağdı ! İçimden dedim ki, “Ey Leyla! Neden böyle soğuk ve ilgisizsin !?” Eğer o, ruhumdaki sararmış çiçeklere iksir gibi serin sular verseydi, ona canımı verecek kadar sevinirdim. Ama yine öksüz kaldım !

·                   Ey garip yolcu ! Bir gün dertlerine derman, yaşlı gözlerine ışık, yalnız omzuna bir dost eli ararsan beni çağır! Benim içimde gözyaşlarıyla sulanmış, gökkuşağıyla aydınlanmış, sevgiyle büyütülmüş gizemli mor çiçeklerim vardır !

·                   “Seni seviyorum!” diyen dillere değil, senin için ağlayan gözlere inan! Ben hala evin dışında soğuğa bırakılmış öksüz bir çocuğum! Tılsımlı mutluluk ağacı, iki kalp bir araya geldiği zaman yeşerecek ve çiçeklenecek ! Bunu asla unutma ! 27.01.2009 Salı 14:00 Mimoza33