İDDİACI

(Sakın bu adamla iddiaya girmeyin !..)

         Piyade alayında bir yüzbaşı varmış ki alayda bütün herkes bu yüzbaşından yaka silkmiş. Çünkü her girdiği iddiayı kazanıyormuş. Alay komutanı, sonunda dayanamayıp yüzbaşının tayinini istemiş. Yüzbaşının başka bir piyade alayına tayini çıkmış. Alay komutanı, diğer Alayın komutanına telefon ederek yüzbaşı için:

         Aman bu adama dikkat edin, sakın kimseyle iddiaya girmesin. Ne yapar eder iddiayı yine de kazanır, diye uyarı da bulunmuş.

         Diğer piyade alay komutanı:

         Olur mu canım, öyle şey ! deyip telefonu kapatmış. Bizim yüzbaşı, yeni görev yerine gelmiş ve alay komutanının karşısına çıkmış. Alay komutanı:

         Sen misin şu meşhur yüzbaşı derken, yüzbaşı alay komutanına:

         Aaaa komutanım beni hatırladınız mı, demiş.

         Hayır, hatırlamadım!

         Olur mu komutanım, Vietnam savaşında beraber mevzide idik siz o zaman Yarbaydınız ben de daha teğmendim.

         Yok canım, ben o savaşa katılmadım.

         Aaaa komutanım, ben adım gibi hatırlıyorum. Sizin kıçınıza şarapnel parçası gelmişti. Kesin onun yara izi de kalmıştır.

         Olur mu canım sen manyak mısın? Ben ne o savaşa katıldım ne de kıçımda şarapnel yarası var.

         Komutanım 100 dolar iddiasına girerim ki sizin kıçınızda şarapnel yarası var, demiş. 100 dolar iddiasına girilmiş. Alay komutanı indirmiş pantolonu ve yaranın olmadığını göstermiş. Yüzbaşı:

         Ah komutanım! Çok özür dilerim, yanılmışım buyurun 100 dolarınızı, demiş.

         Alay komutanı, sevinçli bir şekilde, eski alay komutanını aramış ve karşılıklı konuşmaya başlamışlar:

         Bu muydu? Her iddiayı kazanan adam.

         Ne oldu ki.

         İddiaya girdim ve kazandım.

         Sakın ona kıçımı gösterdim, deme!

         Nereden anladın kıçımı gösterdiğimi.

         Ulan, Allah seni kahretsin. O, senin kıçını görmek için bütün alayla iddiaya girmişti. J J J

 

KAYNAK: Çok Komik Dünya Fıkraları; Recep KAHRAMAN,

Gaziosmanpaşa Kitabevi; İstanbul